NADIA N FAUZI FOREVER

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sabtu, 22 September 2012

ANUGERAH ALLAH YANG SEMENTARA

Assalamualaikum,, lama sudah tak bertandang ke blog sendri n update isi hati,Last Update Mac 2012,,,Kini ramadhan dan syawal telah berkhir apapum masih ada peluangkan untuk saya untuk memhohon maaf kepada semua yang membaca blog sya n tak membalas msg yang dihantr.Apapum sepnjng sya tak update blog ni sya menerima ANUGERAH ALLAH YANG SANGAT BERNILAI UNTUK DIRI SAYA N SUAMI pada pengakhiran syaaban dan pengawalan RAMADHAN,ALHAMDULILLAH:) Tapi dipertengahan Syawal anugerah itu tiada lagi:).sesunguhnya anugerah yang smentara itu akan sya ingat seumur hidup sya,diberi peluang untuk lalui saat-saat yang indah .dan sesungguhnya percaturan ALLAH untuk sya adalah yang terbaik dan kini sya kembali bangkit dari mimpi semalam yang sngt indah,dan bangkit dari kehilangan .SEKURANG-KURANGNYA ALLAH BERI PELUANG UNTUK SYA MENJAGA ANUGERAH BELIAU ITU :) Setiap yang bermula, pasti ada akhirnya. Setiap yang hitam, pasti ada putihnya. Setiap yang kabur, pasti ada jelasnya. Dan setiap yang benci, pasti ada sayangnya. Setiap yang sedih, pasti ada gembiranya.Dia sudah pergi, bersama dengan kasih syang saya n suami . Segala kenangan sepanjang Anugerah itu bersama saya,saya basmikan dengan satu doa. ‘Ya Allah, pelihara dia disana’. Tidak wajar saya berbungkam, dengan langkah yang menumpang. Kerana angin ribut bakal berakhir jua. Kata pepatah ‘kita tidak akan berpijak pada air yang sama di sungai, kerana ianya sudah mengalir pergi’. Usah diingatkan terlalu, apa yang telah berlalu. Dengan kehilangan dia, mungkin kita perlu lebih belajar untuk menghargai sesuatu atau seseorang. Dan saya REDHA mengharapkan Allah menggantikan dengan yang lebih baik.Mula menerima segala aturan Allah,Dan ALHAMDULILLAH SUAMI SAYA DISISI SAYA WAKTU SUSAH DAN SENANG,WAKTU GEMBIRA DAN SEDIH..DIA YANG SENTIASA MEMBERI SEMANGAT UNTK SYA.I'M REALLY LOVE U HUSBAND dan Untuk renugan saya dan kawan-kawan kadang-kadang, kerana terlalu sayang dengan seseorang, Allah ambil dia dari kita. Allah jarakkan kita dengan dia. untuk uji kita. masihkah kita sayang pada yang MENGURNIAKAN rasa sayang itu masihkah kita sayang pada yang MENGANUGERAHKAN rasa sayang itu. dan masihkah kita percaya pada aturan DIA. untuk sedarkan kita. bahawa ada DIA yang perlu lebih kita sayangi, lebih dari segala-galanya. dan kadang-kadang, Allah ambil juga kembali orang-orang yang tidak kita hargai. saat Allah jarakkan kita, lalu timbul rasa rindu dan menyesal, itu bukan untuk menghukumi kita. tapi untuk memberi pengajaran. bahawa bila kita tak mahu menyayangi mereka, Allah akan mengambil mereka untuk disayangi lebih dari yang mahu kita lakukan. LASTLY KU TAHU KU ADA MU ALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan